уторак, 24. јануар 2012.

plus05

KOMŠIJA MI KRADE INTERNET!

Pitao me prijatelj za savet, dal' da dopusti komšijinom sinovcu da se privremeno "nakači" na njegov ruter ( laptop, wireless ) dok njima ne stigne kablovska. Ja kažem, ma daj mu, ionako si po čitav dan na poslu... Dadne mu on, pa je ubrzo zakukao, jer dve nedelje nije mogao da "prelista" ni novine, ni mejlove, a kamoli neki Fejs ili transfer. Ja upitam klinca, šta to bre radiš na netu, on kaže, ništa - samo torrente. Samo? Ljudi moji, pa on ostavi upaljen laptop i ode, a torrenti kaplju 24 sata, po redosledu, i to maksimalnom brzinom od 850Kbs. Zašto ne postaviš "download limit" na 300-400, on veli - da BOLJE radi ovako!? Jel' tako!? Odmah promenim lozinku na ruteru, zaradim pivo i kafu...

KAKO PRAVEDNO RASPODELITI KAPACITETE VAŠEG INTERNETA?

Vaši kućni ruteri i svičevi su u 90% slučaja bez upravljačkog softvera i u principu su vrlo pasivni. Ako kupite kvalitetan UPRAVLJIVI SWITCH, dobijate mogućnost za preraspodelu ukupnog protoka po želji kao kad sečete tortu ili pizzu. Odličan izbor je TP Link JetStream TL-SG3216 Managed Switch. Naravno, ova priča se ne odnosi na komšiju, već na preduzeća, škole, fakultete, hotele pa i stambene zgrade. Postoje i bolja rešenja sa preciznijom kontrolom od kompanije CISCO, ali su im cene... Ako vas zanima postavka ovakve nove mreže il prepravka već postojeće, javite se malo.

http://pc-servis-kompjutera-kod-fontane.blogspot.com
http://www.tetracom.rs/
~